View Single Post
Old 10-10-2004, 09:31
polopower polopower is offline
Postwhore

Default enkele remleiding/remkrachtverdeler

Ik heb onlangs deze Tilton remkrachtverdeler gekocht die ik kan in stellen middels een hendel. De verdeler is eigenlijk bedoelt om de kracht tijdens races (bergrennen bijv.) tijdens het rijden makkelijk te kunnen (her)verdelen over de voor- en achteras.

Ik heb hem echter met een andere reden gekocht: het eenmalig verdelen van de remdruk wanneer ik een andere set-up qua remmen zou kiezen. bijv. door achter op schijven over te stappen ipv trommels. Dat kan ook met de verdeler van vw zelf, maar ik heb verhalen gehoord over uitbrekende wagens omdat de wagen verlaagd was. (de verdeler is lastafhankelijk, dus hoe dieper de wagen doorveert hoe meer druk er naar de achterste remmen gaat)
Met de aanschaf van de Tilton wou ik dit probleem voorkomen.

Maar nu: De verdeler heeft ÉÉN ingang en ÉÉN uitgang voor een remleiding. Bij een polo/derby lopen er echter vanaf de hoofdremcylinder TWEE remleidingen naar achter.

Is het mogelijk om één van de aansluitingen op de hoofdremcylinder af te doppen en slechts één leiding naar achter te trekken? die ik NA de Tilton verdeler opsplits?
Moet ik dan ook een grotere diameter monteren of volstaat de originele dikte?
Reply With Quote