17-10-2009, 09:40
|
Forum regular
|
|
|
|
Zo ondertussen zijn we weer wat verder met de Jetta:
De voorruit is eruit gehaald (dankzij tips op het forum volledig zonder schade) om de roest op de paravaan aan te pakken. Gelijk willen we kijken waar het vocht wat de roest veroorzaakt vandaan komt. Persoonlijk denk ik dat het vanaf het dak tussen het rubber loopt en dan in de rand blijft staan, wat door de loop der jaren voor roest is gaan zorgen. Tenzij er nog een andere oorzaak is die bekend is, iemand?
Bij golf1onderdelen.nl is een 'nieuwe' koplamp besteld omdat er in de oude wat roest zat. Het was geen APK afkeur, maar omdat de andere koplamp nog mooi was, wilde we de rechter ook mooi hebben.
Elektrisch hebben we alleen wat probleempjes:
- Soms doet de linker koplamp het wel en soms niet, de lamp die erin zit is goed..
- De ruitenwissers willen niet uit als ze eenmaal aan staan, ook na het contact kort uit gezet te hebben gaan ze niet uit, wanneer het contact langer uit geweest is wel.
- De auto valt soms ineens uit (alsdus de vorige eigenaar, want wij hebben er nog niet lang genoeg mee gereden)
Nu voelde ik bij de zekeringkast en die is soms nogal nat, en er treedt inmiddels wat oxidatie op, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Iets totaal anders: links en rechts hebben we twee verschillende spiegels, links een dikke, rechts een dunne. Links is verstelbaar van binnenuit, rechts niet (er zit ook geen gat in het deurpaneel). Hoort dit, of is het mogelijk rechts een dikkere spiegel te plaatsen, die ook van buiten verstelbaar is?
ik heb niet alle onderwerpen gezocht, dus mocht ik iets vragen wat al veel vaker gevraagd is, willen jullie me dan op het betreffende onderwerp wijzen.
Alvast bedankt voor de reacties!
|