View Single Post
  #93  
Old 08-10-2004, 13:27
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Wat dat gewicht betreft maak ik mij niet zo'n zorgen ... een pick up is achter toch te ligt,dus dat komt mooi uit.

Het nadeel van magnesium is weer dat het bijna niet te lassen is,mocht er wat mee zijn ... ook carter/bakhelften vallen niet te vlakken,wat ik gehoord heb.

Trust me, je wilt niet dat er wat mee is...In de praktijk wordt er nooit aan bakhuizen of carterhelften gelast of gevlakt. Als je dat moet doen, is er wel een dusdanige ramp gebeurd dat het feit dat je niet aan magnesium kan lassen, in het niet valt.
Quote:
Vince had het erover dat hij carb's van een 2.4 erop had staan,en dat zijn volgens mij toch echt 46 IDA's.

Nope, kijk je microfish-systeem nog maar eens na: op een 2,4 911 blok stonden alleen de 40 TIN Zenith carburateurs en die hadden een 28mm venturi.
I know, want ik heb ze gehad. Krijgen net zo veel slijtage als oude Solexen: 'niet' stationair af te stellen, tenzij je ze geheel laat reviseren ($$$)
Quote:
Erik heeft op zijn 2.7 liter type4 een programmeerbaar Halltech systeem zitten,en dat werkt super,maar is ook erg duur.

Als je je 2,7 blok moet reviseren (9 van de 10 keer, tenzij je al een duur gereviseerd blok koopt), zal het injectiesysteem relatief goedkoop lijken Ik weet het helaas zo goed, want voor mijn 2,7 heb ik alle noodzakelijke onderdelen destijds eens opgeteld...
Ook dat maakte de overstap naar een type 4 met 915 bak wat aantrekkelijker.

Beter dat je alles nu weet, dan later (te laater)

Maar laat je vooral niet ontmoedigen door mij. Een 6-cyl boxer met open luchtfilter in een bus is supergaaf!!

Walter
Reply With Quote