Quote:
Originally Posted by kruk@b
Yep,naar aanleiding van mijn gesprekje met Vince (Oranje pano met 2,7 911 motor)ben ik
erachter wat er vrij makkelijk inpast,en das een 915-bak,uit een 1978 - 1983 3.0SC.
|
Bedenk uit gewichtsgronden wel goed of je DIE 915 bak gebruikt: de 915 bak tot 1978 waren nog met een magnesiumhuis en nog steeds bestand tegen 350pk naar het schijnt.
De 915 vanaf 1978 zijn dus van vol aluminium en dat scheelt wellicht een kilootje of 10.
Daarom vond ik de 2,7 ltr ook zo'n goede keuze want dat is het laatste blok dat nog van magnesium was en daarbij is het gewichtsverschil nog groter. Met de juiste tuning kun je daar ook makkelijk >200 pk uit halen.
De 46 of 48 IDA's op die motor zou ik niet doen: Veel te groot en het blijkt haast niet af te stellen te zijn. Zelfs de (standaard) 40IDC's (volgens mij/ Ultra VW heeft Vince die erop zitten(?)) van de 2,0 en 2,2 (?) liters zullen door ouderdom lastig af te stellen zijn, maar als je de 28mm venturi daarin door een 32 vervangt heb je meer dan voldoende carburatie. Een 2,7-6 is eigenlijk namelijk maar een 1,8 liter 4 cylinder (0,45 liter per cylinder)...
Een (programmeerbare) injectie lijkt me daarom toch een (veel) betere oplossing voor inductie en het geluid blijft dan hetzelfde hoor :biggrin: . Injectie geeft ook veel meer koppel onderin en dat kan een (zware) bus goed gebruiken, zelfs bij 2,7 ltr. Qua kosten zal het niet eens zo heel veel hoeven uitmaken en als je dan toch de ultieme busmotor bouwt...
Oh, 't wordt wel weer erg OT geloof ik :o
Walter