13-10-2009, 17:30
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
|
|
Quote:
Originally Posted by Ajoep
Hallo allemaal,
Ik heb een aantal vragen:
1. Hoeveel bar aan benzine druk moet ik aan een pg G60 motor leveren om hem normaal te laten draaien?
3,5bar
2. Hoeveel bar aan benzine kan ik maximaal aan de blok geven zonder dat er schade optreed?
Tot een 4 bar gaat zonder problemen, echter verhoging van de druk brengt hele andere problemen met zich mee, namelijk dat de inspuitdruk de cyclus van injector beinvloed. Een korte cyclus bij stationair heb je kans dat de injector niet meer goed sluit. Maar dan praatje over >4 bar.
3. Ik heb een golf 2 G60 compleet en ben nu alles aan het overbouwen in mijn golf 1 cabrio. Passen de G60 aandrijfassen ook op mijn golf 1 cabrio?
Als jij de G60 02A bak overzet past 1 as, de andere moet van een scirocco 16V zijn of laat type Cabrio met 100mm flenzen.
4. Passen dan ook de klauwen van een golf 2 op die van mij?
Ja maar de klauw is nagenoeg gelijk. De fusee past NIET.
5. Ik weet dat een goed werkende G-lader 0,7 Bar levert. Hoeveel bar kan ik er maximaal op zetten zonder dat ik extra grote aanpasingen op mijn blok moet doen?
Dat is niet een goed uitgangspunt, je moet de motor geven wat deze kan verwerken. Een hoge druk zegt niks over het vermogen van de motor. Je moet dus op een rollenbank kijken naar de vuldruk over het gehele bereik van de motor voor je daar iets zinnigs over kunt zeggen.
6. Ik wil een rvs uitlaat erop laten bouwen maar wat is het beste diameter aan pijp waar ik dan aan moet denken?
60/63mm is meeeer dan zat. Een goede flow is nog belangrijker. Ik weet 16VG60 motoren die met standaard 55mm uitlaat reden en aardig tegen de 300pk kwamen. Een 2.0 TFSI motor (niet helemaal een goede vergelijking) kan met standaard Golf 2 GTI 16V uitlaat 320pk halen.
Ik hoor het graag van jullie.
M.v.g.
Ajoep.
|
Doe het zo maar even
|