ondertsn zijn we al enkele weken verder, en weer wat wijzer. een Belgisch gelijkvormormigheidattest aanvragen kan via 2 kanalen:
1. GOCA Zwijnaarde €99,16 dossierkosten OP AFSPRAAK
2. VW D'Ieteren Anderlecht €99,16 dossierkosten OP AFSPRAAK
wat is het verschil? via de keuring duurt het minimum 8 weken eer ge iets hoort, bij D'Ieteren gaat ge langs en op een dik uurke hebt ge uw papieren!
dus zo gezegd, zo gedaan.. ikke een afspraak geregeld bij D'Ieteren. LET OP: hunne boek staat meestal een maand volgeboekt, dus vandaag bellen is pas volgende maand langsgaan!!! :?
soit.. aangezien mijne jetta helemaal origineel staat was er weinig aan te 'keuren'. dinne vriendelijke heer heeft mijn chassisnummer nagekeken, alsook mijn motorcode en bandenmaat. verder heeft hij alle naden eens v ver bekeken op te zien of hij ni geaccidenteerd zou geweest zijn (hij heeft ook eens onder de mat in de koffer gepiept om kreuken te vinden, maar het enige dat hij tegenkwam was het nagelnieuwe reserve/noodwiel! haha). dan heeft hij een stukske schuurpapier gepakt en mijn lampendrager ewa afgeschuurd. daar kleeft nu ne ferme sticker v D'Ieteren met het PVG-nummer. Uw gelijkvormigheidsattest krijgde dan zo in de hand mee... behalve als het uit uw dossier op de grond valt en ge zonder vertrekt :lol: wat ik dus voorhad!! soit, een telefoontje later en ik kreeg te horen dat ze het uiteraard met de post gingen versturen! -oef-
nu nog enkele kleine zaakskes in orde zetten (oa pedaalrubbers wisselen) en der rote jetta kan naar de keuring gaan. uiteraard weer op afspraak aangezien het een 2e handskeuring is!
the saga continues...