View Single Post
Old 25-09-2009, 20:07
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Maar zonnebloem olie tanken is spotgoedkoop.

Das war einmal, daarom doel ik op "enorme wereldverbeteraar". 2 jaar geleden tankte ik bij Lidl en Aldi, en koste een liter zonnebloemolie me 49 eurocent. De diesel stond toen ergens rond de € 1,10.
Inmiddels is het echter zo dat ik diesel tank voor onder de euro (€ 96,9 vandaag), en dat de zonnebloemolie bij Lidl en Aldi € 1,29 per liter kost (goedkoopste variant).
Dus ik weet niet waar jij je veronderstelling op baseert, maar vermoed dat je informatie achterhaald is?!

Quote:
Originally Posted by Martinus
Gaat je auto dan alleen niet naar een friettent ruiken? ben wel benieuwd, ook of de prestaties gelijk blijven..
succes!

Je gaat inderdaad in een oliebollenkraam rijden, ook als je bijvoorbeeld met 50/50 rijdt. Sta je stil bij een stoplicht, dan word je ingehaald door je eigen walm. Met name 's morgens vroeg word je hier niet vrolijk van, maar ja, als je voor niets rijdt mag het wel een beetje rieken, toch?
Bovendien is het voor de motor eigenlijk wel goed. Je zult zien dat de uitstoot van de auto omlaag zakt. Dus voor een roetmeting is het een ideale truc. Maar je dieselpomp heeft weer liever gewone diesel, omdat dat een betere smerende werking heeft dan plantaardige olie...

Prestaties worden wel wat minder, maar als je wat grotere verstuivers monteert is dit te verwaarlozen (prestaties zijn dan 95-100%) zeg maar net als met LPG via directe injectie t.o.v. benzine... Dat is wel voor warme toestand. Bij koude motor is het duidelijk stroperiger en zijn de prestaties minder (vandaar ook de voorverwarming van de brandstof).
Reply With Quote