03-10-2004, 18:42
|
VW Guru
|
|
Join Date: Sep 2004
Posts: 935
|
|
Quote:
Originally Posted by sjampoo
Als je een getande-riem-set gekocht hebt voor je G-lader, en je vraagt je af of de poelie van de waterpomp ook vervangen moet, dan kan ik maar 1 conclusie trekken:
- LATEN DOEN -
Je weet niet waar de waterpomp zit, hoe hij wordt aangedreven en hoe de poelie erop vast zit.
Je weet dus waarschijnlijk ook niet waar je krukaspoelie, nokkenastandwiel, dynamopoelie, ontsteking dan wel waterpijp zitten...
Maar goed: je wilt de v-snaar riempjes vervangen voor getande riempjes. Kijk vooral eens waar de v-snaartjes over heen lopen, en zoek op hoe die dingen heten:
- Onderste poelie: Krukas poelie.
- Dynamo poelie zit iets naar voren en wat hoger
- G-lader (groot lomp ding, links voor in je motor ruim): G-lader poelie
Hier was ik na een snel kijkje onder de kap al achter. Ik ben wel iets handiger dan jij nu veronderstelt. Toen ik deze topic opstarte, wist ik alleen niet meer zeker vanachter de pc waar die 3e poelie nu voor was. That's all.
Onderste poelie gaat redelijk makkelijk los (inbus inderdaad; CENTRALE MOER LEKKER LATEN ZITTEN!!!!), maar of je m ook kunt verwijderen, das vraag 2: de poelie is een stuk dikker dan standaard (want 2 riempjes), en bij mijn 2-tone ging ie dus ECHT NIET tussen de balken door: Blok laten kantelen enz enz (bij m'n groene ging het dan weer zonder problemen wel)..
Dynamo: demonteren, g-lader: idem.
Vraag is: wat is makkelijker en sneller: garage zal geld kosten, maar ze zijn er nooit heeeeel lang mee bezig. Doe je t zelf, kost t nix, maar ben je wellicht langer bezig dan je lief is (en kan je niet rijden)
|
Wat bedoel je met: de poelie is een stuk dikker dan standaard? 2 riempjes is bij mij standaard hoor.Ik zal ook es kijken naar de ruimte naast de krukaspoelie. Dynamo en lader verwijderen en dan poelie's monteren is geen probleem.
|