Mmm, als je ook gescheiden veer en schokbreker hebt kan dat niet (dacht dat alleen bij de Variant de achteras zo geveerd was). Dan is er voor de achteras eigenlijk geen oplossing, behalve op maat laten maken.
Zelf rijd ik overigens met achterveren van een Opel Ascona B, was een tip van een Duitser die al 22 jaar met de Passat B1 bezig is (en vooral met de Variant).
Anti-corrosie kan op heel veel manieren (zoek maar eens rond) en kost ook nog wel eens wat geld. Uiteindelijk laten de tests blijken dat eigenlijk alleen de Mike Sanders-methode iets doet tegen corrosie. De rest werkt hooguit (licht) vertragend. Ik weet dat er veel zelf geƫxperimenteerd wordt met het vet, maar dat er ook diverse plekken zijn waar je het kunt laten aanbrengen...
Ik denk dat je voorlopig vooral maar eens moet gaan lezen, o.a. ook op
http://www.passat-kartei.de en
http://www.passatclassic.de . Gezien het feit dat je in Stein woont ga ik er voor het gemak even van uit dat Duits niet al teveel problemen voor je op mag leveren?!
En bekijk ook de topics van
Marco en
mijzelf eens even. Eveneens 2 Passat's die op het oog in behoorlijke staat verkeerden...