Hallo,
Ik heb een 1.8 DS motor met 66 kW, nu heb ik vandaag de wel bekende G-Nokkenas uit een DZ motor met 82 kW gemonteerd. Deze nokkenas zit ook in DX en EG motoren. Mijn DS motor moet 18 graden (!) voor ontsteking hebben en de DZ maar 6 graden.
Nou is het ook zo dat de DZ motor K-Jectronic inspuiting heeft. Ik maak gebruik van een Weber DMTL 32/34 carb met K&N bolt-on filter. Ik heb het idee dat ie niet zo lekker loopt, misschien ontsteking te vroeg? Hij pingelt niet in ieder geval. Zou het ontstekingstijdstip aan moeten worden gepast als de kleptiming verandert? Of zit het grote verschil van 12 graden er tussen omdat het een carburatiemotor is en de ander een injectiemotor?
Wie heeft hier ervaring mee en heeft wat tips
Kleptiming was/is als volgt:
Inlaat opent voor BDP: 1 graad (nu 6 graden)
Inlaat sluit na ODP: 37 graden (nu 49 graden)
Uitlaat opent voor ODP: 42 graden (nu 45 graden)
Uitlaat sluit voor na BDP: 2 graden (nu 8 graden)