Zo, daar zijn we weer.
Wegens drukte met huwelijk en huwelijksreis en kleine verbouwing is er de afgelopen maanden weinig progressie geboekt met de auto.
Aangezien ik hem in het voorjaar toch op de weg wil hebben wordt er ondertussen weer gewerkt aan de auto.
Gisteren is er plaatwerk binnengekomen dat ik besteld had bij de keverspecialist. Er komt een nieuw stuk dorpel in omdat hier een flinke deuk en een dikke laag plamuur op zit. Achter wordt een gedeelte van de onderplaat vervangen omdat deze slecht is op de hoekjes en voor worden de twee hoeken ook gedeeltelijk vervangen.
Ook is de bestuurdersdeur onderlangs rot. Ook dit stuk wordt vernieuwd met vers plaatwerk.
Met het vervangen van de a-stijlen gaat een professional me helpen. Ik ben alleen nog op zoek naar de beide onderhoeken van de a-stijlen, dus heb je nog iets liggen...graag!
Het nieuwe front heb ik ontdaan van de slotplaat. Hier ga ik de originele slotplaat weer opzetten omdat er toch wel veel details niet kloppen.
Volgende week worden alle roestputje op het dak schoon gemaakt en geplamuurd waar nodig. De gootjes heb ik al helemaal roestvrij en strak gemaakt.
De volgende grote stap is nog steeds het uitbouwen van de motor zodat ik de motorruimte kan reinigen, schuren en spuiten. Ik heb echter nog steeds geen motortakel, maar aangezien ik volgende week jarig ben heb ik goede hoop dat ik een mooi cadeau ga krijgen van moeders de vrouw
Zo niet, dan ga ik er op korte termijn eentje kopen.
Op de MK1 meeting in Wolfsburg ook nog een setje leuke velgen gekocht van ATS. Type is me niet helemaal duidelijk. 3 van de 4 velgen zijn op dit moment nog voorzien van een dikke laag (1mm) verf. Iemand is creatief geweest met de kwast...
Alle naar bovenliggende oppervlaktes wil ik polijsten, de rest wordt mat zwart. Zo waren ze volgens mij origineel ook ongeveer.