View Single Post
Old 31-08-2009, 12:03
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life

Default Project Scirocco GT '84 1.8 Single Weber

Beste Volksforum'ers ,

Bij deze heb ik dan officieel mijn topic aangemaakt voor mijn project. Het betreft een Vw Scirocco uit 1984. Ik heb het al jaren over zelf een auto kopen/opknappen en dan gaan cruizen , en nu moest het er toch maar eens echt van komen. Na lang aardig doen, zeuren, auto wassen kreeg ik dan groen licht!! ! Het is een auto waar in de afgelopen jaren al aan begonnen is, maar jammer genoeg een beetje is verwaarloosd.

Ik heb via mijn werk/stage deze auto gevonden, en heb het voor een goed prijs over kunnen nemen. Het blok is vervangen door een gereviceerd 8V 1.8 GTI blok, met een enkele dubbele Weber, Andere nokkenas (weet niet welke), Afgedraait vliegwiel, Spaghetti spruitstuk, en een Beun uitlaat. . Achter zijn de remmen omgebouwd naar schijfjes.

Mijn plannen:
- Hij was deels gestript, geschuurd, en enkele plekjes zijn behandelt. Maar dat is niet echt heel netjes gedaan, dus dat doen we vol goede moed over !
- Verder wil ik hem netjes en goed hebben. Hij word overgespoten in de originele WITTE kleur (kleurcode moet ik nog even opzoeken ).
- En er moet nog een leuk setje velgen onder komen. Ik wil hem wel Oldskool houden, dus ik wil een beetje richting BBS RJ o.i.d!
- Verder dingen zoals Schroefset, Booskijkertje, Supersprint uitlaat, Nieuwe vooruit, Tuning stuur eruit, Achteremmen+ Remdrukverdeler knutselen, enz...

Dit moet het ongeveer worden als hij af is;

En in dit filmpje van Wagenwerks bij 2:26 ;
http://www.wagenwerks.net/video/h208.html

Maar zo ver is het nog láng niet, dit is zijn huidige staat(niet schrikken );

Dat issie dan !

'
1800tje.

Interieur, ik heb er een ander nieuw dashboard bij gekregen !

Verder een paar van zulke plekjes. Wielranden achter Hetzelfde; ooit gerepareerd, maar niet behandeld. !
Dit zijn voorlopige foto's, binnenkort zal ik beter maken. Maar nu hebben jullie ongeveer een idee .

Misschien even leuk om te weten, ik wordt volgende maand nog maar(al ) 17, dus het word een enorm leerproces/ervaring. Vorig jaar heb ik bij een autoschadeherstelbedrijf gewerkt, en nu heb ik het eerste jaar Autotechnicus MBO niveau 4 achter de rug. Ik heb dit jaar stage gelopen bij een autogarage in Alblasserdam, waar ze vooral Vw'tjes doen. Ze hebben een flinke vooraad kevertjes/bussen, en andere Vw's. Totdat.. Op 6 Januari de hele boel afbrande... Een week daarna begon mijn stage. Veel kevertjes veloren, maar ze gaan nu vol goede moed verder. Over een paar weken mag mijn auto daar op de brug, en word er het een en ander afgebouwd. Verder word ik flink gesteund door familie, vrienden, en hopelijk door jullie !

Groet, Eelco
Reply With Quote