View Single Post
  #299  
Old 24-08-2009, 21:15
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Ronnie,

als je toch voor overmaats gaat, kijk dan eens of je een dikke set smeedzuigers kunt kopen in de USA, gezien de gunstige koers van de dollar. je standaard boring is nu 81mm, eerste overmaat is 81,25. Dat is niet echt spannend, brengt ook niks extra.

Ik zou zeggen ga dan direct voor een 82,5 of zelfs 83mm ( heb je automatisch een 1.9). Dan zit je qua kosten voor nieuwe zuigers op dezelfde prijs of zelfs goedkoper als overmaatse gegoten zuigers. Probeer tegelijkertijd de compressieverhouding te verhogen met een half of zelfs heel punt. Geeft meer koppel en je kunt wat dichter op de pingelgrens gaan zitten ( dan wel octaan 98 of 100 tanken!).

Voor wat betreft de drijfstangen, laat ze op gelijk gewicht brengen, maakt de loop van de motor rustiger en gelijkmatiger, minder vibraties.

De kop zou ik een kop zoeken van een 8 klepper met mechanische klepstoters, daar heb je veel meer ( en aggresievere) nokkenassen voor, en die volledig gaan bewerken en er dan digifant injector cups in plaatsen. Let er wel op dat de aansluiting aan de voorzijde van de koelwater slang op dezelfde plaats zit als je huidige.

Inlaatspruitstuk aanpassen aan de diameter van de kanalen in de kop, neem de grootste van beide inlaatspruitstukpakkingen.

Je kunt iets gaan stoeien met een luchtmassameter van een BMW 6 cylinder, voor details daarover moet je op vwvortex neuzen.

Met deze dingen ga je echt wel over de 140 pk, zelfs erboven.

denk natuurlijk ook aan een verse olie- en waterpomp, een olieslingerplaat van een tdi ipv carterpanpakking voor extra oliekoeling.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote