nou, bijna dood ervaring achter de rug met de rocco, mn rechter remanker is op de 1 of ander wijze losgeraakt en besloot midden op de provinciale weg even vast te slaan...... gevolg: blokkerend rchter voorwiel @ 80 km/h, veel rook en na een paar hele bange meters op het fietspad naast de weg tot stilstand gekomen
dus: dealer bellen, en alle bouten etc wat maar met ophanging en remmerij te maken heeft nieuw besteld, en alles vervangen en weer netjes met de momentsleutel aangetrokken, dit had ik de eerste keer ook gedaan maar nu zit alles ook nog eens met locktite gemonteerd.
dit gebeurt me niet nog eens........
Verdere ontwikkelingen:
turbo set is in aanbouw, de nieuwe cilinderkop is inmiddels opgebouwdt met een GTD inlaatspruitstuk, en een gietijzeren uitlaatspruitstuk met een T2 uitgang. Hier op zou nu een Garrett t2 of t25 gaan komen, beide heb ik liggen maar ik ben nog de gegevens aan het vergelijken om tot een uiteindelijke keuze te komen, en gereviceerd/omgebouwd te worden met carbon seals. Ook heb ik een carburateur ( 2 1/4 inch SU ) van een 3.6l jaguar gescoord welke voor de turbo gaat komen. de jaguar heeft origineel 2 carbs, dus als je 3600 door 2 deelt kom je ongeveer uit dat 1 carb een capaciteit heeft op een 1800 te kunnen voorzien van voldoende peut. gelukkig is een SU kinderlijk eenvoudig af te stellen doormiddel van het wisselen van de gasnaalden.
all looks good. Mijn idee is om te beginnen met 0.3 bar druk en een te gaan kijken wat er daarvanuit gaat gebeuren. ik ben nog lekker op mn werk aan het stoeien met universele uitlaatpijp om een mooie downpipe te fabriceren, maar misschien dat ik gewoon de originele flens er op zet en de downpipe van een golf 1 gtd pak...maar dat is eigelijk te makkelijk.
iemand die hier weet of er verschil zit tussen de koppakking van een mechnische 1600 of een hydrolische 1600? dit omdat ik anders bij de ombouw een koppakking van een gtd wil pakken, omdat ik deze in verschillende diktes kan krijgen, en zo dus mn compressie iets kan verlagen.
more soon.