Hallo allen!
Hehe! eindelijk kan ik eens een project topic openen voor de tdi! Loop er al een poos tegen aan te hikken maar nu is eindelijk de kogel door de kerk. Heb vervangend vervoer (audi 80 zie sig) en ben dus gelukkig nog mobiel. Wel zo handig hier opt platteland, je moet nog wel eens een stukkie rijden om ergens te komen
Maar nu terzake. Eind augustus 2007 ben ik de (on)gelukkige eigenaar geworden van een golf 3 tdi 81kw ui '96. ding beviel prima. Ligt prima op de weg, is behoorlijk vlot en ook nog eens lekker zuinig. De auto is gechipt, er zaten leuke wieltjes onder en hij was voorzien van een weitec 40/40 verlagings setje. Kon de auto kopen van een bekende die hem ook weer van een bekende had gekocht dus de historie was bekend wat altijd wel fijn is.
Nu heb ik helaas een boel pech gehad met de auto. Blok liep steeds niet helemaal ok en na hem meerdere keren te hebben laten repareren is me een zuiger gebroken. Ding heeft waarschijnlijk geen goeie koeling gehad waardoor de zuiger is gescheurd. Auto weer weg gebracht waarna het hele blok is gereviseerd. nieuwe kop, verstuivers, pd zuigers, pd drijfstangen the whole lot... Nu een maand of 2 later... klapt me de drukgroep eruit. Ben er helemaal flauw van, dus heb ik ervoor gekozen om de wagen maar eens goed aan te pakken. Had al wat last van roest her en der dus ben maar begonnen de auto te strippen.
Doel is om de auto weer helemaal opnieuw op te bouwen. Heb er nog een paar andere plannen mee maar dat komt vanzelf wel. Nou genoeg gelult! tijd voor een paar foto's
Zo heb ik de auto gekocht:
Met de "nieuwe" wielen (bbs rw) en met een paar familie leden er achter bij de nurburgring
En nog 2 van na een poetsbeurtje
En nog 1tje van het interieur
En zo staat de auto er nu bij, Sorry, heb alleen een foto van de binnenkant. En de foto's zijn niet echt mooi. Maar zal van het weekend even betere maken.
En je raad het nooit... overal roestgaten in de bodem en de dorpels. Auto is van '96 maar hij zou zo 30 jaar of ouder kunnen zijn. Hier even een voorbeeldje van 2 plekjes. maar heb iets van 6 zulke gaten in de bodem.
heb trouwens al wel even een vraagje... Je koplampen geel maken, dat kan toch met een folie? Die kan je dan toch gewoon over je koplamp glas heen plakken?
Groeten Frank