Thread: Schroefset MK1
View Single Post
Old 20-08-2009, 22:35
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular

man, ik wil alleen maar zeggen dat je basis kit die je koopt van golf 1 moet zijn voor de juiste demper lengte en rijhoogte.

kijk even online in de lijsten van H&R, KW, bilstein, en weet ik wat nog van vooraanstande merken. Die onderzoek doen bij het ontwikkelen van een kit.

dan zal je zien dat (om een voorbeeld te geven) een VR6 corrado een andere ophanging heeft dan een G60 corrado? juist, ze hebben een andere gewichts verdeling. om nog een verschil te noemen een golf3 en een vento, hebben een ander ophanging. de extra koffer ruimte vraagt een andere achterdemper afstelling en een andere veer. Los daarvan passen de ophangingen 'mechanisch' wel van alle 4 deze wagens op elkaar. Alleen waar is het nut dan van de tijd die kw er in steekt om dat te ontwikkelen? als de 200-250 euro merken een 1 ophanging op de markt gooien die zowel voor een 1000cc als een 2.9 VR6 moet werken.

In uw geval kan je de technische dienst van kw en spax aanschrijven en je totaal gewicht van de wagen en het gewicht gewogen per wiel doorgeven. ze kunnen je dan een kitje op maat maken/aanpassen. reken 2000+ euro... of je kan naar suppersport, vmaxx, en hottuning gaan en zeggen ik wil een kitje voor een golf1.. hun hebben maar 1 kit in hun assortiment die dienst doet voor mk1 1000 cc 1.6D, 1.8gti, cabrio alle uitvoeringen, en scirocco alle uitvoeringen..

Een kant en klare Ideale oplossing is er voor jou niet. als ik goed begrijp dat je een vr6 hebt in een mk1?

Een betaalbare oplossing in mijn ogen is een spax rsx. omdat deze dempers heeft die in hardheid instelbaar zijn. En je kan bij hun motorsport afdeling (redelijk goedkoop) veren krijgen die op je rsx kit passen in elke lengte en elk gewicht (draag/veerkracht) Zo kan je budget vriendelijk toch een goede ophanging maken naar jouw wagen.

2 vragen,

1, heb je bij de ombouw vooraan de VR6 fusees omgebouwd op de golf1 of heb je originele mk1 fusees?

2, ben je nu tevreden van je supersport?
Reply With Quote