View Single Post
Old 10-08-2009, 21:11
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore

Dat kan kloppen Wordt gemaakt door jannes van weberen. (bekende in de autosport). Zoals ook omschreven regelt dit enkelt de brandstoftoevoer.
De ontsteking is dus gewoon een telefunken exemplaar. De VEN computer heeft 2 waardes nodig namelijk een toerental signaal, deze wordt van de ontstekingsmodule genomen (kan ook van de bobine maar beter is om pin nr.7 van de module te gebruiken) en de gasklepstand. Deze wordt mbv een regelbare weerstand van het gasklephuis genomen. In de VEN computer zitten 10 potmeters waarmee je de brandstofhoeveelheid afstelt. Het toerental wordt dus in principe in 10 standen verdeelt. Verder kun je de inspuit tijdsduur instellen en de vollast,midden en nullast afstellen. Met deze motor moest ik gebruik maken van groene G60 injectoren gebruiken omdat ie anders richting arm ging lopen. Het hele systeem wordt massa aangestuurd dus kun je heel gemakkelijk een koudestart functie aanbrengen dmv een drukknop ertussen te plaatsen die je voor het starten een paar miliseconden in kan drukken zodat de motor gelijk brandstof heeft. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb.

Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag