Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
De thermostaat staat dicht,de rest zit dan nog int blok
Wat eruit kwam komt uit de radiateur
|
Okè, ik dacht al, alleen het kvs uit de radiateur was niet zoveel.
Het probleem van de warmte is nu wel verholpen, de ventilator slaat weer netjes aan als de motor op tempratuur komt. Een nieuwe sensor heeft geholpen.
Ook heb ik op de sloop een tempratuursensor gehaald die het dashboard aanstuurt, dit werkt ook weer.
Nu blijft alleen over dat de auto met een km of 20 er weer 1 liter koelvloeistof in moet doen om het niveau op max te krijgen.
Ergens in een handboek las ik ook dat de druk op het kvs systeem normaal 1.2-1.5 bar is. Als ik de dop van het expansievat losdraai ontsnapt er helemaal geen lucht.
Waarschijnlijk zit dat probleem wel in de koppakking, nergens anders zie ik koelvloeistof lekken.
Binnenkort de cilinderkop maar eens demonteren om de koppakking te vernieuwen.
Is het perse nodig om de kop te laten vlakken? Als het niet persè moet doe ik het liever niet...