25-09-2004, 07:19
|
Postwhore
|
|
|
|
Maar hij vroeg naar het nummer van de bodemgroep eigenlijk. Tenminste:
6N en 9N zijn aanduidingen die worden gebruikt om een bepaalde bodemgroep aan te duiden. De 6N (het model vanaf '94) werd opgevolgd door de 6N F, oftewel een gefacelifte polo op de zelfde bodemgroep. De 9N (laatste model) staat dus mijn inziens weer op een nieuwe groep.
De 6N werd voorgegaan door de 86C Die ook weer op te delen is in een oudere modellenreeks en een reeks gefacelifte modellen.
Jij hebt het oudere type wat dus wel een 86C is maar doorgaans gewoon polo 2 wordt genoemd. Het gefacelifte model zorgt voor enige gebakkelei, want de meningen zijn verdeeld of het nu een nieuw model was (dus de polo 3) of een facelift van een bestaand type, omdat de 6N al klaar voor productie was, maar de verkoop van het gefacelifte model liep zo goed dat deze nog tot '94 in productie is gebleven. De mensen die het dus zien als gefacelift tussenmodel, gebruiken de aanduiding 2f. Volkswagen zelf heeft deze term ook gebruikt maar heeft deze ingetrokken toen de verkoopcijfers bekend werden en de productie is verlengd.
Alle modellen (incl. audi 50) voor de introductie van de 86C hebben de bodemgroep 86 die grotendeels gelijk zijn.
Polo's van 86 worden polo 1 genoemd en de latere modellen met plastic bumper en gewijzigde grill wordt de 1F genoemd.
Aanduidingen als 6n worden dus gebruikt om de bodemgroep aan te duiden, maar worden nu zeer vaak gebruikt om verwarring te voorkomen, ivm de verwarring rond de 2f / 3
Correct me if I'm wrong maar dit is het verhaal zo'n beetje. Zijn hier mensen die zich er veel beter in verdiept hebben dan ik zelf.
|