View Single Post
Old 05-08-2009, 22:00
gj-x8rs's Avatar
gj-x8rs gj-x8rs is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Send a message via MSN to gj-x8rs
Default Probleem met koeling van golf 1.6 51KW

Hallo,

Ik heb sinds een weekje een golf 1.6 51 kw motorcode PN staan.

De auto rijdt opzich prima, alleen koelt hij niet goed.
Met het ophalen van de auto heb ik een stuk van ongeveer 65 km gereden, waaronder dik 50 km snelweg, toen was er niets aan de hand. (ook niet hard gereden.)

Met de korte ritjes die ik verder tot nu toe heb gereden is er niets aan de hand.

Vanavond ree ik een stuk van 20 km op de snelweg (flink hard) , om daarna via binnendoorweggetjes terug te rijden. Op de terugweg kreeg ik een probleem met de koeling, het leek alsof de motor zat te 'pingelen' en er kwam damp onder de motorkap vandaan.
Ik heb de auto snel langs de kant gezet, na 15 minuten wachten voorzichtig weer verder gereden, hierna nog een aantal keer de auto langs de kant gezet.

De waterpomp is voor zover ik weet nog wel gewoon goed. Ik heb vanmiddag net een nieuwe v-snaar gemonteerd omdat de oude bijna kapot was. De v-snaar zit nu nog prima gespannen zoals het hoort, dat zal het probleem niet zijn.

De tempratuurmeter in het dashboard werkt niet, Ik denk dat de sensor daarvan gewoon kapot is.

Met welke tempratuursensor wordt de ventilator achter de radiateur geschakeld? Ik heb de ventilator namelijk nog nooit zien draaien..

Of wat zou naast de ventilator nogmeer de oorzaak van dit probleem kunenn zjin?

Het vreemde is dat nu de rechter bedieningshendel (ruitenwissers etc) ook sinds vanavond helemaal niets meer doet.
Ik heb de zekeringen;
4 Brake servo pomp + rear wiper/washer ABS
5 Windscreen wipers and washer
19 Radiator fan
gecontroleerd, deze zijn allemaal nog goed.
zit dat deel nog weer onderverdeeld onder een ''hoofdzekering'' perongeluk?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Reply With Quote