Tijdje terug de Passat verkocht en gelijk op zoek gegaan naar een Golf 3 VR6. Valt nog best mee om een leuke te vinden.
Toevallig kwam er een nette gecleande '92'er te koop bij mij in het dorp welke ik al een jaartje of 8 ken. Deze kunnen kopen met een aantal gebreken.
Het dakraampje functioneerde niet meer. De bestuurdersstoel was versleten. Daarnaast had een of andere grapjurk het zijscherm bewerkt met zijn voetzool waardoor er een lelijke deuk in zat.
Inmiddels is de deuk weer gemaakt en zijn er nog een aantal dingetjes tevens opnieuw gespoten. Ik heb 2 nieuwe stoeltjes opgehaald in duitsland. En de dakraammotor is ook vervangen.
In de tussentijd zijn we er nog mee naar Oostenrijk geweest. Achterdemper lek gereden op de terugweg, gelijk maar een nieuwe set eronder gedaan.
Kon de set gelijk opnieuw afgesteld worden voor de nieuwe Porsche velgen.
Enig nadeel dat nog is, is dat de motor wel een flinke bulk gelopen heeft en eigenlijk aan vervanging toe is. Maar gelukkig heb ik er een DIS-blok bijgekregen met kabelboom die ik waarschijnlijk ga reviseren.
Wil er voor de rest niet al te veel meer aan doen. Het moet een daily blijven ofcourse (
).
Hier wat fototjes van het torretje;
Aankoop,
Na wat aanpassingen,