Inmiddels zijn we een maand of 3 verder en staan er alweer wat km's bij,
en ik ben er nog steeds erg blij mee deze bijzondere 16v Fire &Ice
maaaar heb al wel behoorlijk wat dingetjes moeten veranderen aan deze GTI. want deze was niet in zo'n superstaat als wat Ruurd mij destijd uitdrukkelijk heeft verteld
Zo heb ik hem als eerst maar ff wat omhoog geschroefd zoals ik al eerder vermeld heb,want hij lag zooo laag er was gewoon niet fatsoenlijk mee te rijden,en andere velgen (bbs rm's,jaja weet het niet orgineel maar vind deze gewoon veel mooier staan) en was ook nodig want kwam er gelijk achter dat dat de bandjes die er onder zaten (nangkang?
:screwy
aan de binnenkant ook al redelijk afgesleten waren,en dat er 2 verschillende soorten/merken veren en schokbrekers onder zaten waarvan rechtsachter ook nog eens lek!en de voortse kwamen volgens mij van een MK3,ook kwam ik er toevalligerwijs achter dat de stekker uit de handrem en abs lampje was getrokken,deze weer gemonteerd zoals het hoort maar vervolgens bleef het abs lampje branden,na uitlezen bleek de abs sensor rechtsvoor defect(moet nog vervangen worden),2verschillende sleutels,eindemper van een 8v er op een ''vreemde'' manier onder gelast,is inmiddels vervangen vanaf de kat door wel eentje van een 16v en orgineel vw,rechterachterdeur er maar eens goed in gehangen want tochte nog al op de snelweg
,slot ook gelijk maar vervangen!het dak was niet zoals Ruurd mij vertelde door iemand met een schuurspons bekrast maar navraag bij 2 profesionele spuiters leerde mij dat deze al eens door een ''beun de haas'' verkeerd was gespoten en de grondverf kwam er gewoon weer doorheen,dus ook hier werk aan de winkel maar heb er al iemand voor gevonden inmiddels,de grille er uit gehaald en vervangen door eentje waar wel alle lipjes nog aan zitten want de oude zat gewoon met een stuk of 10 tairips vast..??mistlampen aangesloten,en last but not least het motorblok maar eens goed afgesteld want dat liep niet zo zoals een echte 16v hoort te lopen (bij de proefrit destijds overigens wel beter) inmiddels is dat vele malen beter!
tja nog een beetje werk dus maar ja het is hobby,en ik weet je koopt geen nieuwe auto maar toch...
En ja als je dit topic ff helemaal doorleest zie en lees je dat er ook al behoorlijk wat aan is gesleuteld/veranderd aan deze Golf,zodoende weet ik ook weer wat meer
Heb inmiddels ook alweer het 1 en ander vervangen/vernieuwd,maar er is nog genoeg te doen,want wil deze MK2 gewoon weer helemaal tip top hebben en houden
want ze worden schaars,inmiddels ben ik wat meer en vaker op dit forum aan het rondneuzen dus zal eens na gaan denken om een nieuw topic te gaan beginnen,en mij ff voor te stellen.
heb tenslotte ook nog een orgineel NL geleverde GTI Edition one
mét onderhoudsboekjes waar nog een beetje werk aan zit..... dus voor mij voorlopig ff genoeg te doen