01-08-2009, 13:20
|
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by ROO
Achterin mijn Jetta liggen een bassbox en een versterker, al toen ik de auto kocht, maar ze werken niet helemaal lekker.
Als ik de radio aanzet duurt het soms 10 minuten voordat de basbox eens opkomt en soms gebeurt er ook helemaal niks. Er loopt een massakabel recht naar de accu en een dubbele kabel naar de radio met stekkers L en R eraan (met ertussenin nog een heel dun kabeltje dat niet is aangesloten), aangesloten op de versterker.
Ik ben een noob qua audio, maar op het oog zit het allemaal goed aangesloten en het lijkt wat oud spul te zijn.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
|
dat dunne kabeltje is je remote, deze laat je versterker aan en uitgaan wanneer je je radio aan en uitzet.
dit dunne kabeltje moet je aansluiten op je remote van je radio(uit mijn hoofd het blauwe draadje)
en het andere uiteinde moet je natuurlijk aansluiten op de remote van je versterker
verder moet je even kijken of je versterker wel stroom krijgt.
dus je radio even aanzetten en dan met de multimeter op de B+ en de Ground van je versterker meten of er 12 volt opstaat.
als er wel stroom op staat en je versterker doet het niet dan kan het zijn dat je versterker niet helemaal lekker meer is.
wanneer er geen stroom opstaat dan ligt het waarschijnlijk aan je bekabeling/zekering
succes
|