View Single Post
  #11  
Old 31-07-2009, 11:29
Klaas@poolvos Klaas@poolvos is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 17
Question

Enkele dagen geleden de eerste proefvaart van Amsterdam naar Lelystad met het "nieuwe" blok in de boot (gezeild en gemotort). Hij loopt prima maar zijn nog wel wat lekkages:
Ik vrees dat er toch wat overdruk in het carter is. De aansluiting van de peilbuis op het blok heb ik nu wel lekdicht maar vanaf ongeveer 2K toeren komt er boven uit de peilbuis olie gedruppeld. Versleten zuigerveren? Nog andere ideen?
Het is toch niet zo dat het onderdrukpompje van de rembekrachtiger zijn lucht in het carter gooit??? Waarheen dan wel?
Ook had ik inderdaad beter een nieuw carterpanpakking kunnen monteren: ook enige lekkage. Ik heb nog een busje lekdicht-spul staan van Wyns, kan dat helpen?
Tweede lekpuntje is de "gas"-handle op de brandstofpomp. Hoorde dat dit een meer voorkomend euvel is op de bosch pompen. Is dit eenvoudig zelf te verhelpen of moet ik dan de pomp wegbrengen? Maar ik ga eerst nog proberen of het ook zonder opvoerpompje kan, wellicht is de diesel lekkage dan (zonder voordruk) over.
Overigens zit ik er aan te denken komende winter een Golf 2 blok kompleet te reviseren en die er dan in te leggen. Lijkt me een mooi project en dan hebben we daarna tenminste een betrouwbare motor in de boot liggen, ook wel handig als het er op aan komt

Suggesties op bovenstaande?....Graag!
Reply With Quote