31-07-2009, 07:11
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
|
|
Quote:
Originally Posted by RubenD
Mja, het kan een gok zijn, hoeft niet
Als je 3D uitzetje zou maken van alle schanierpunten, dan vind je een cirkelboog waar je wiel omheen beweegt. In het middenpunt van deze fictieve cirkel moet de binnenste stuurkogel zitten (kogelkop die aan het stuurhuis komt te zitten). En dit is alleen zo als je natuurlijk de wielen in de rechtuitstand hebt staan en van voren of achteren bekeken.
In het zijaanzicht komt er nog weer een stap bij.
Een Ferrari F40 heeft de geometrie bijvoorbeeld niet in orde, als je rem of hard accelereert (in- en uitveren) dan gaat die F40 vanzelf sturen, dus ook bij bodyrol...
Even een plaatje
|
Dit is zeker interessant om te weten, alle scharnierpunten en kogelbevestigings punten zijn origineel porsche en zitten op een vaste (origineel porsche) afsand ten opzichte van elkaar.
Ik ben dus niets aan het Porsche ontwerp aan het veranderen. Met andere woorden; als porsche het verkeerd deed, doe ik het ook.
Ik ga bij de porsche neus (die ik heb liggen) precies opmeten hoe deze vooras gemonteerd zat en dit ga ik copieeren naar de kever.
Wel ga ik (nu ik dit weet) het juiste stuurhuis zoeken, en de stuurstangen op de juiste lengte maken
Paul.
PS mooie duidelijke tekening
|