View Single Post
Old 28-07-2009, 18:29
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Vrij dagje, en maar aan 't sleutelen gegaan. Bolku zei me dat het altijd een gevecht is die spruitstukken op de kop gemonteerd te krijgen, dus we zijn maar gaan vechten.

Het spruitstuk past dus, en zit er onderhand op. Daarna wilde ik de bocht voor de einddemper, en de middendemper al monteren, de voorpijp moest nog een oplossing voor gezocht worden. De einddemper is echter geen 60mm blijkt nu, en past dus niet op de rest van de lijn.

Nja, in ieder geval zit de spaghetti d'r onder. Ik heb het er ook maar op gewaagd de verroeste studs uit de kop te draaien, en te vervangen door nieuwe. Niks afgebroken, en de vandaag bij de dealer opgehaalde studs met nieuwe moertjes zijn er gelijk ingedaan.

Nu moet er enkel nog een oplossing worden gezocht voor de voorpijp. Ik heb hier nu een rvs voorpijp van Supersport liggen, mèt flens ter montage aan de spaghetti. De diameter is echter 6mm kleiner dan die van de middendemper. Er zou dus wat gelast moeten worden...
Andere oplossing is, het bestellen van de 60mm voorpijp. Hiervan is blijkbaar niks leverbaar mèt flens. Dan zou ik dus de flens van de 54mm pijp moeten flexen, en die op de 60mm zonder flens laten lassen. Zo blijft alles demontabel en hou ik over de gehele lengte de 60mm diameter.

Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik dat graag. Dus, rvs 60mm pijp met flens die past op het spruitstuk.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote