View Single Post
Old 26-07-2009, 00:13
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Vandaag (zaterdag) van Bolku de uitlaatlijn binnen gekregen.

Jeroen waarschuwde me al voor een probleem in de passing tussen de voorste pijp en de middendemper, maar op de site van Powersprint kon ik alle passende onderdelen vinden. Bij het passen thuis kwam inderdaad het door Jeroen voorspelde probleem, de pijpen passen niet.
Onderdeelnummers even nagecheckt op de site van Powersprint, en nu blijkt dat de voordemper vervangende pijp die van een 54mm variant (PL?) is, en niet die van de 60mm versie. Hopelijk dat Jeroen alsnog de juiste buis kan leveren, die ook op de site van de producent vermeld staat, want ik heb niet zo'n zin om in nieuwe onderdelen te moeten lassen, zeker niet als de juiste onderdelen ook bestaan.

Daarnaast even het spaghetti spruitstuk gepast op de reserve KR kop die hier ligt, maar die lijkt niet aan te sluiten waar het moet. De uitlaatopeningen van de kop lijken bij cilinder 1 en 4 verder uit elkaar te liggen dan de pijpen van het spruitstuk. Ook een dubbelcheck met het originele KR-spruitstuk gaf hetzelfde resultaat.
De flenzen van cilinder 2 en 3 lijken dan weer gedraaid te zijn ten opzichte van de aansluitingen op de kop, en passen dus ook niet.

Kortom, morgen een vrije dag, en ik kan nog niet verder. Ik vertrouw erop dat Jeroen dit kan oplossen, dus dan gaan we maar wat later aan de slag. De auto staat al lang zat stil, dan kunnen die paar dagen / weken er ook nog wel bij.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote