View Single Post
  #12  
Old 19-07-2009, 00:11
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Afsluiten houdt niet in dat je geen remdruk meer hebt achter, maar dat de remdruk niet hoger word dan die op het moment van afsluiten is.


omdat je 'druk' opbouwd met gesloten nippel, rempedaal vast houd (wanneer het pedaal hard is), de nippel opendraait, pist hij er wat remvloeistof/eventueel lucht uit en word het pedaal weer zachter...

dan draai je de nippel weer dicht, pomp je het pedaal weer op tot het hard is, draai je weer de nippel open en zo ga je door tot er geen lucht meer bij de vloeistof zit...


Quote:
Originally Posted by Samurai
Vloeistof resevoir afvullen, de nippel open zetten.
En zwaartekracht doet de rest.

Niet eindeloos gaan staan pompen, daar gaat alles van kapot.


Het is ook beter om het pedaal inderdaad tot op de helft in te trappen en dan weer op te laten komen, en dat te herhalen tot het pedaal hard is... anders wil de hoofdremcilinder inderdaad nog wel is gaan lekken omdat het rubbertje binnen in kapot gaat...
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote