In mei dit jaar toch weer aan de VW. Staan al enkele foto's op het forum maar aangezien ik nu bezig ben met een motorswap toch ook hier ff de vorderingen showen.
Dit is de mk2 waar het blok in komt.
Ligt nu een 1800 8v automaat in. Rijdt prima maar wilde wat meer paarden. Kwam toen een 16v op mp tegen die ik voor niet zo heel veel kon ophalen.
Niet geheel mijn smaak maar ging toch om het blokje. Werd vorige week gebelt door de "creator" van deze VW. Blijkt dat het blokje niet heel lang geleden geheel gereviseerd is. Fijn om te weten en scheelt mij een hoop kosten. Ik hou het nu bij de kleine dingen, pakkingen, waterpomp, distributie. Daarbij alles netjes maken, stralen en spuiten.
Voorlopig als alles er straks inligt lekker toeren en kijken of ik het blok kan voorbereiden voor een Turbo. Maar das toekomst.
Ondertussen zijn zo goed als alle op en aanbouw delen eraf en ziet er netjes uit. Nu druk bezig met de remmerij.
Plan is om tevens de motorruimte zo clean mogelijk te maken. Accu naar achter, draden in kokerbalken, rsv ergens verstoppen (weet nog niet waar) etc.
Is alweer een foto van twee weken terug, staat op asjes en motor is stuk kaler.
Tot zover even, tips en trucs altijd welkom!