08-07-2009, 20:00
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Stationaire toerental schommeld
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraagje:
Ik heb een Golf 3 1,6 met AEE motor waarvan het stationaire toerental de laatste week is begonnen met schommelen tussen de 600 en 900 toeren.
Hij liep toen ik hem kocht tot verkort 600 toeren stationaire wat ik persoonlijk wel erg laag vind voor een 4 cilinder.
Wat moet nou eigenlijk zijn normale toerental zijn.
Wat heb ik al vernieuwd deze week:
-Bougiekabels van het merk BERU
-Rotor en verdeelkap van BOSCH zelfde type nummer van Bosch als de dealer alleen dan geen vw logo erop.
-Bougies NGK BUR6EP
Ik heb de gasklep al schoon gemaakt met ontvetter ( waar kwam daar en troep vanaf)
Wat ik ook al heb geprobeerd is even met het onstekings tijd stip gespeeld maar stabieler dan 600 toeren kom ik niet.
Ik heb hem even stabiel zonder schokken op 800 toeren gehad en deed zijn stationaire regeling het wel even goed.
Want het lijkt erop of de computer het signaal dat hij stationaire draaid niet door krijgt.
Dat had mijn oude Mercedes 190E ook last van maar dat bleek toen een kapotte schakelaar aan het gasklephuis te zijn die een draad breuk had.
Die symptomen lijken erg veel op dat waar mijn golf 3 momenteel ook last van heeft.
Morgen op de zaak probeer ik even een nieuwe massa kabel van de bobine naar het verdeelhuis te maken, kijken of het een massa probleem is.
Want tijdens het draaien van het ontstekingstijdstip heeft hij even netjes gedraaid zonder schokken.
Verder rijd de auto namelijk goed trekt ook netjes op zonder hikken/schokken maar alleen het stationaire toerental is een drama momenteel.
misschien hebben jullie nog een paar ideeën over dat probleem.
Groetjes
Quint
|