View Single Post
Old 27-06-2009, 12:36
Caesar Caesar is offline
Forum Newbee

Default Schakelmechanisme: gekroond rubbertje

tijdens het vervangen van mijn schakelstang rubber (ring met oranje kern waardoor de schakelstang van cabine naar motorruim gaat) zag ik al dat de gekroonde rubber welke de duwkracht van de pook binnen het schakelmechanisme overbrengt versleten was: droog, gebroken en op het punt van uiteenvallen.

Dat is dus gister gebeurt en is er heel veel speling op de bak. vandaag naar de dealer geweest om een nieuwe te halen, maar ik moet een gehele as kopen om het rubbertje te kunnen krijgen; kosten 60 ex....voor een rubbertje van 3 euro max.
Voor de duidelijkheid: wanneer je de schakelstang naar voren duwt (bijvoorbeeld in zijn 3 zetten), dan duwt een van binnen gekroond rubbertje tegen een u-vormig plaatje zodat de duwkracht omgezet wordt in een roterende beweging richting bak....

Daarom de vraag, is er een adres welke deze dingen aftermarket of soort gelijk verkoopt. De sloop heeft weinig zin, omdat de kwaliteit niet veel beter zal zijn dan die van mij 3 maanden geleden.

Iemand een idee? Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel!

Heb Ebay al geprobeerd, maar zou niet weten hoe het heet, en kan me niet voorstellen dat dit geen VW kwaaltje is (vaste slijtage onderdelen).
Reply With Quote