View Single Post
  #2  
Old 24-06-2009, 06:06
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Bovenste draagarmrubbers vervangen. Helaas heb ik vaak gehoord van slechte rubbers, dus als het probleem blijft zou ik terug gaan met de rubbers.

Deze rubbers zitten in een metalen huls die vastgelast moet worden aan de draagarm. De oude draagarm moet dan ook los geslepen worden. De laspunt die verwijderd/aangebracht moet worden is duidelijk zichtbaar.

Na montage alles los in elkaar zetten en de wagen met de wielen op de grond zetten. Daarna pas de bovenste draagarm (1 lange bout/moer) geheel vast draaien.

Met de bovenste bout waarmee de draagarm vast zit wordt ook de wielvlucht afgesteld. Voor montage goed markeren en op dezelfde manier terug plaatsen. Na de werkzaamheden de wagen uit laten lijnen.

Voor je begint even naar de rubbers van de trekstang, stabilisatorstang en naar de fusee kogel kijken. Deze rubbers vervangen is vrij makkelijk en geeft een flink verbeter resultaat in wegligging. De bovenste fusee moet toch los, vervangen van de kogel is makkelijk. het klaar hebben liggen van fusee kogel just in case is in dit geval aan te raden.

Als de onderste draagarm rubber ok is, en de fusee kogel geen speling vertoont, het beste die onderdelen laten zitten. Het vervangen van die 2 is echt geen "eitje" maar vraagt om een serieuze inspanning en dito gereedschap.
http://www.vondervoort-zielinska.nl..._vervangen.html
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote