Zo weer een updateje:
Ik ben weer wat uurtjes bezig geweest met de stoomcleaner en wat schoonmaakspul met dit als gevolg:
De kleine plekjes roest zijn ook weg, staat in de primer, moet alleen nog een kleurtje overheen.
Wielkast is ook groen, ook daar wat plekjes geschuurd en in de primer gezet. Ik was ook ooit eens een plank tegengekomen op de snelweg :-S. Dus daardoor was er een stuk schuimcoating verdwenen met een roestplek. Die is nu ook weg
Aangezien ze bij KW ook niet altijd even slim zijn, heb ik de aluminium ring van de hoogtestelling van mijn v2 set maar even doorgezaagd. Jaren terug had ik er al eens 1 gebroken gehad, hij zat gelukkig wel vast op de demper!! Deze heb ik toen vervangen door een kunststof ring. Die komt van een later type demper waar ze het probleem wel ingezien hebben.
Hier de reden waarom ik 'm vervangen heb:
Roest!! Witte aluminiumoxide.
De windingen van de aluminium ring vinden zout water niet zo leuk. Gevolg is dat ze langzaamaan oplossen en je de ring dus met geen mogelijkheid meer kunt draaien! Daarom heb ik de ring ook moet doorzagen, hier wat foto's:
Het witte wat tussen de windingen uit komt is aluminiumoxide:
\
Na wat schoonmaken:
En opgebouwd:
(De dempers zijn al 6 jaar oud!! Lang leve INOX)
Ook heb ik de lagers van de fusees uit elkaar gedrukt (ik heb een werkplaatspers gekocht
). Daarna 1 fusee schoongemaakt en gespoten.
Zoek de verschillen
En na het spuiten:
Het binnenwerk van het lager heb ik er expres in laten zitten. Ik wilde niet dat de binnenkant van het fusee zou beschadigen of onder de verf zou komen, omdat hier straks een nieuwe lager in moet. De wand moet dan wel schoon en krasvrij zijn.
Morgen het andere fusee