View Single Post
Old 17-06-2009, 23:52
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee

Default vermogen golf 1 1.8 cabrio valt weg, daarna valt ie gewoon uit

VW mannen, mooi forum, maar ik kan jullie hulp goed gebruiken

Ik heb sinds kort een mooie golf 1 cabrio. Ding ziet er goed uit en reed prima. Tot vandaag. Ik rij op een randweg, 100 km/u in zn 5, valt me opeens het vermogen weg. Schakel trg naar zn 4, gaat heel even goed, en valt dan weer weg. Ging dus zo door tot dat ik in zn 1, schokkend tot stilstand kom op de vlucht strook, op dat moment brandde het led lampje onder het dynamo teken constant rood. Op dat moment was mn benzine meter net voor het rode gedeelte.

Proberen te herstarten ging niet, 10 min gewacht. Startte prima, kon ongeveer 1 km fatsoenlijk rijden. Zelfde verhaal, hij had gewoon geen power meer. Heb in totaal een keer of 4 stil gestaan

Met heel veel moeite, een tankstation gevonden, nieuwe benzine erin gegooid. Kon hem daarna stionair laten lopen zonder dat ie uitviel. Rij naar huis, uurtje later, moet ik ergens dringend naar toe. Hij start zonder problemen, wat me meteen opviel was dat ie niet fatsoenlijk stationair liep, als ik bv voor een stoplicht stond. Je hoort en voelt gewoon dat ie niet een vast stationair toerental kan vasthouden. Auto trilt dan ook vrij fors.

Op de terug weg, viel hij me iedere keer uit als ik remde en dus ook de koppeling induwde. Is een keer of 5 uitgevallen. Na 10 minuten was dit opeens weg. en had ik alleen maar het probleem met het rare stationair draaien, maar hij valt me niet meer weg. Na het parkeren rook ik een vrij sterke benzine lucht?

Kent iemand dit beeld, ik neem aan dat ik hiermee naar de garage moet. Maar het zou fijn zijn als ik een beetje zou weten waar het aan kan liggen. Mss kan ik zelf nog iets proberen, Accu? Bougies? Wat kan ik het beste doen.

Excuses voor de jip en janneke taal, maar ik begrijp vrij weinig van auto motoren en techniek.

Bij voorbaat dank

ps. ik heb me laten vertellen door de vorige eigenaar dat er euro 98 in moet, maar bij de meeste tankstations krijg je alleen euro 95? Is dat een probleem, of moet ik er dan een of andere vervanger bij gooien/
Reply With Quote