16-06-2009, 17:17
|
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
|
|
We zijn nu echter ruim 25 jaar verder en in die 25 jaar is er veel gebeurt. Ten nadele van deze wagens zijn er, met name in Nederland, veel autos die (te)weinig onderhoud hebben gezien. Omdat er tot voorkort weinig kennis beschikbaar was over deze wagens wisten eigenaren vaak niet welk onderhoud nodig was met als gevolg dat de staat van de wagen achteruit ging. DeLoreans hebben welleswaar een body van roestvrijstaal , maar dat betekent niet dat ze onverwoestbaar zijn. Motorisch gezien zijn DeLoreans zeer goed, de PVR motor is een goed doorontwikkelde motor met een lange history maar veel componenten eromheen kunnen voor problemen zorgen bij nalatig onderhoud. Met name het koelsysteem en de electronica zijn bekende zwaktepunten van een DeLorean. Maar ook de ophanging van de DeLorean heeft na 25 jaar zijn beste tijd gehad en dat kan vervelende gevolgen hebben als daar niet bijtijds wat aan gedaan word. Dit kunnen allemaal erg dure reparaties zijn. Koop je dan ook een DeLorean met een onbekend onderhouds history, houd er dan rekening mee dat er voor enkele duizende euro's nog aan gesleuteld moet worden.
Let bij de DeLorean er op dat het RVS plaat werk maar losse panelen zijn en niet veel vertellen over de staat van de wagen. De body van een DeLorean is een grote "plastieke" bak die rust op een stalen frame. Het is zeker aan te raden te vragen of je de DeLorean op een brug mag zetten of minimaal op te krikken zodat je dit frame kunt bekijken. Het frame is namelijk in een soort hars gecoat en deze hars laag is na 25 jaar meestal niet erg goed meer. Het stale frame wil dan ook nog wel eens gaan roesten en als dit niet optijd gerepareert word kunnen dat dure zaken worden.
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
|