Thread: Golf Iii
View Single Post
Old 12-06-2009, 18:45
GOLF III VW GOLF III VW is offline
Forum Newbee

Default Golf Iii

hallo,
ik heb een vw golf 3 1.9 tdi. het probleem op deze wagen is dat hij de radiator niet doet aanslaan. ik heb zelf maar de radiator eens handmatig bedient en hij werkt dus radiator is niet kapot. nadeel is dat ik ook niet weet hoe warm de motor heeft. temperatuurmeter op het dashboard gaat niet. weet iemand hoe je dit kan testen of het de meter is die kapot is of de fout ergens andrs zit? dashboar ligt er momenteel uit. de wagen had momenten dat hij stond te koken en toch sloeg de radiator niet aan. eigenaardig toch?
op de thermoschakelaar komt er een draad toe met 12 v. dus deze word sowieso gevoed. de draad die naar de schroef loopt is niet onderbroken dus ook geen probleem. waat dan wel zou het de thermoschakelaar zijn? zo ja? hoe kun je hem uitmeten met een multimeter. nog iets die mij irriteert aan de wagen is dat bij het starten de startmotor mee draait , je moet dan eventjs kortstondig gas geven en hij springt terug. hoe kun ik dit best op een gemakkelijke wijze oplossen ?
een ander probleem die ook ng heb is dat de v-riem van de servo en krukas en de multiriem van alternator en krukas en dergelijke dat deze zeer erg slaat . vooral de multiriem ter hoogte van de alternator aan de spanrol en ook vanonder aan de krukas. wanneer ik langs de riem kijk zie ik dat de 2 poelies op de krukas heel veel slag vertonen. nieuwe polies steken is hier de oplossing vermoed ik ? ook maakt de wagen heel de tijd een irriteren gepiep van aan de riemen. vrij ambetant. dit alleen maar bij stationair toerental. bij gas geven valt het gepiep weg.

zo ik hoop dat jullie me kunnen helpen. het is een hele boterham. maar ik zou graag de wagen in orde zetten.

mvg Glenn
Reply With Quote