View Single Post
  #2  
Old 12-06-2009, 00:48
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Als het een volledig gereviseerd blok is dan is het mogelijk dat daar nog beterschap in komt, alles draait nog wat stroef zeg maar. Kweet niet wat het rivisiebedrijf je heeft aangeraden maar de olie verversen bij een volledig nieuw blok na zo'n 1000km is geen overbodige luxe. Alle kleine vuiltjes die nog zijn blijven zitten bij het reviseren zijn er dan uit (of toch veel).
Het verbruik van een volledige nieuwe wagen verbeterd ook altijd nog wat na een paar 1000km.

Verder is de algemene vuistregel die dit ook kan verklaren:
Hoe meer pk's, des te minder een motor moeite moet doen om een cte snelheid aan te houden dus eveneens een minder verbruik.
(Gaat natuurlijk wel niet op wanneer je een 1900diesel met een 3 liter naft gaat vergelijken hè )

Uit eigen ervaring weet ik ook dat je een TDi cabrio toch goed moet doorduwen voor hem op 90 graden te krijgen, die van mijn moeder haalt dat gewoon nooit, alleen als ik achter het stuur zit
Met een GTI heb ik nooit gereden maar 7 liter voor 200km/u lijkt me toch ook wat weining...

Tot slot geloof ik dat je in die mk3 een TDi hebt liggen, dus moest je zekerheid willen kan je die altijd even uitlezen op mogelijk fouten.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote