Hallow,
Nou ik ben Patrick, 19 jaar en woonachtig in Landgraaf (pinkpop
).
Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en dus ook een eerste auto, ik wilde koste wat kost een g40 rijden. Heb maanden op internet gezocht en gespeurd naar een geschikte auto en ben ook naar verschillende g'tjes gaan kijken.
De eerst auto die ik ging bezichten was een zwarte G40, niet ver bij mij vandaan - Hulsberg. Hij adverteerde met: "zéér nette polo g40" dus de verwachtingen waren hoog. Op het eerste oog was het een strakke auto die er nog netjes uitzag, alleen toen je net die fractie langer en beter keek begon je dingen te zien. Zo was het zonnedak bevestigd met tie-raps, om de bougiekabels zat 10 meter ducktape en de achterklep had geen interieur meer.
Nou wil ik niet zeggen dat dit allemaal een probleem was, maar het is wel iets wat een auto naar mijn mening niet moet hebben als ie "zéér net" genoemd wordt (de auto werd notabene aangeboden door een automonteur
).
Verder reed de auto goed en ik was best bereid om hem te kopen, de vraagprijs was 2500. Maar dat vonden ik en een vriend van mij (tevens automonteur en G40-rijder) toch net iets te veel. Nou hij wilde er een puike 50 euro vanaf doen dus daar heb ik verder niet naar omgekeken.
Maar goed dat ik die auto niet gekocht heb want het ging om een handelaartje, beweerde er zelf ook 2500 voor betaald te hebben maar dat is panklare onzin, wat hij zei ook dat hij een nieuwe ruitenwisser en nieuwe olie had gekocht. Dus dan zou hij zich zelf alleen maar voor gek houden.
Verder stond de auto pas 2 weken op zijn naam, hetgeen bovenstaande alleen maar bevestigd. Na een paar weken kreeg ik een mailtje van marktplaats: advertentie gewijzigd. Nou, ik was benieuwd want de auto stond al 2 weken op gereserveerd. Maar het was geen domme jongen, want na de G40 verkocht te hebben heette de advertentie opeens: Honda Civic.
Genoeg over een auto die ik toch niet gekocht heb. Na wel enige teleurstelling op het eerste moment ging ik toch maar verder met zoeken. Alleen is het aanbod niet zo gek groot, ik schat een 20 auto's in heel Nederland en dan houdt het op (marktplaats in ieder geval). Dagen, weken gingen voorbij en nog steeds geen auto gevonden die me wel aansprak. Toen kwam ik toevallig hier terecht. Hier stonden al wat meer auto's te koop dan op marktplaats, en in het algemeen denk ik dat ze door VW-fanaten toch net iets beter worden onderhouden.
Toen stuitte ik op de G40 van Tim_G40, een hele mooie auto dacht ik op het eerste moment. Alle onderhoudshistorie aanwezig én origineel Nederlands. Na wat overleg met een vriend van me besloten we om te gaan kijken. Weloverwogen maakten we de rit van 300km (heen en terug) en kochten zijn auto. Echt een hele mooie auto:
Superlaag zoals je kunt zien, voorbumper heeft 3 cm ruimte ongeveer. Naderhand bleek dit toch iets minder uit te pakken. Met alle respect, Tim heeft niks verkeerds gedaan aan deze auto, echt niet. Maar aangezien ik nogal in een drempelrijke omgeving woon is er bijna geen doorkomen aan. Daarbij komt dat de auto door het schroefset zo laag is, dat er geen veercapaciteit meer overblijft. Gevolg: een hele stugge auto. Als klap op de vuurpijl voor 8j en achter 9j met een 28 cm Wolfsburg sportstuur. Ideale combinatie voor een beginnend bestuurder
.
Inmiddels toch al wat kleine aanpassingen gedaan en ik ben zeer tevreden, zo heb ik het 28cm-sportstuurtje vervangen door het originele Genesis stuur en dit stuurt echt al 100x beter
. Ook zaten er van die chromen raamdraaiers in de auto (eveneens van Wolfsburg,
en te koop! ) deze heb ik inmiddels ook vervangen voor de originele.
De plannen zijn om op korte termijn het schroefset eronder uit te halen en mbv verlagingsveren de auto toch nog iets lager te leggen dan origineel, maar wel zo dat de auto bestuurbaar en vooral drempel-proof wordt
. Gelukkig kan ik een vriend van mij een groot plezier doen met een schroefset dus dat komt helemaal goed. Verder komt er nog een originele pookknop op want nu zit er naar mijn mening een niet zo mooie chrome op. Moet ook eens kijken naar de schakelconsole want ik moet bijna bukken om te schakelen :P. Helaas ook al 2 keer een stoeprand gezoend dus dit zorgt wel voor enige ergernis, maja toch niks aan te doen.
Helaas heb ik van die werkloze-kansloze-jaloerse buren die mij mijn auto niet gunnen en er volgens mij al een deukje in gemept hebben, sorry voor deze toon maar van andermans spullen moet je gewoon afblijven, zeker van een auto.
Ik hoop dat ze dit ook lezen en er maar eens goed over nadenken.
Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van de vorderingen en nu weten jullie ook een beetje wie ik ben.