View Single Post
Old 09-06-2009, 12:34
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Wolgast

een intercooler is eigenlijk wanneer je gaat 'tunen' echt wel een must voor een AAZ. Lopen zowieso snel warm en helemaal wanneer je doorrijdt...
Mij is altijd verteld dat wanneer je en AAZ gaat opvoeren het eerste onderdeel een IC moet zijn. Daarmee wordt de inlaatlucht gekoeld waardoor je een beter rendement hebt en betere prestaties. Of het er ook voor kan zorgen dat je motor het minder warm krijgt weet ik niet zeker.
Zit er zelf ook over te twijfelen er 1 te plaatsen in mijn GTD (AAZ). Maar vind mijn TD eerlijk gezegd niet echt langzaam. Je moet ff geduld hebben totdat je boven de 2000 tpm zit. Vind alleen de herrie storend op de autobahn, vooral tussen 120 en 140.
Rij ook veel stad en tsja, het is geen racemonster, maar een slak is ie echt niet. Mijn verbruik ligt rond de 1 op 15,5 en dan maakt het geen zak uit of ik autobahn of stad rij.
Maar een schakelaar op je dash om je fans handmatig in te schakelen heb ik eens gehad in een andere auo en beviel erg goed. Vooral wanneer ie echt aan de bak moest (klimmen, sleurhut trekken etc.) kwam het goed van pas en gaf me een geruststellend gevoel.
Reply With Quote