Thread: inhouden 1500jb
View Single Post
Old 04-06-2009, 17:15
bjuriaan's Avatar
bjuriaan bjuriaan is offline
VW Fanatic

Default inhouden 1500jb

Heb al even gezocht maar niet iets vergelijkbaars gevonden.

Mijn golf 1 uit 1983 automaat 1500 carb (motorcode JB)houd opeens in boven de 4000rpm.

Ook tijdens rijden gaat ie opeens stotteren en zaakt ie in toeren dat ie afslaat.

Nu heb ik een aantal dingen nagekeken, zoals vacuum slangetjes/voetpakking/ of luchtfilter er goed op/in zit. (pas vervangen het luchtfilter)

Nu zie ik bij het brandstof filter veel luchtbelletjes, en komt er door de retour ook redelijk veel branstof stromen. Bij vollast kan ik dit uiterraad niet checken.

Nu mijn eigenlijke vraag 1: Zit er bij een 1500 carb ook een pomp in de tank?

Heb wel 2 soorten (denk) pompen aan/bij het blok zitten (zal zo foto plaatsen) een metaal kleurige (lijkt nieuw) en een zwarte. Aan die zwarte zit ook de retour.

Hier ook een vraag over 2: Hoe word deze pompen aangedreven? mechanisch? zie nergens draaden aan zitten.

Nog maar een vraagje als ik toch bezig ben 3: Hoe kan je zien of de verdelerkap/contactpuntjes etc versleten zijn... Bij mij lijkt wel of de contactpuntjes in de verdelekap beetje ingevreten zijn (waarschijnlijk onduidelijk op de foto. Verder lijken de bougie kabels wel nieuw.

Foto onderste pomp?

Bovenste pomp?

Rotor

Verdelerkap

Hoop van jullie wat antwoorden te krijgen.
Reply With Quote