27-05-2009, 09:27
|
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
ik ben alles ff nagegaan wat je opnoemt, maar kan niets bijzonders vinden. De slangen zijn allemaal nog goed, de 'carb' heen en weer bewegen levert niets op, dus dat is goed. Alleen waar zit die gasklep positiesensor. Ik heb ook een vraagbaak van de golf 3 waar deze injectie ook in staat beschreven maar dat staat er niet in aangegeven. Aan de rechterkant zit een gaskleppotentiometer en aan de voorkant van de injectie zit de gaskleplichter met nullastschakelaar. Maar wat is dan de psitiesensor?
Het is trouwens net alsof het gas blijft 'hangen'. Als ik dus gas geef en daarna laat ik het gas los om te schakelen vliegt de motor naar 3 tot 4000 toeren af en toe, maar tijdens het rijden als ik het gas loslaat en in trap de koppeling nog niet in dan verneem ik af en toe dat hij niet afremt op de motor, maar gewoon door blijft rijden. Net alsof je nog een beetje gas geeft dus. Zal dit met dan met die gaskleppositiesensor te maken hebben? En er komt ook een soort licht ratelend geluid bij de carb weg, net alsof je een opwindautootje te ver naar achter trekt
Dit is overigens een 97-er dus volgens mij ook een ADZ motor?