View Single Post
  #2  
Old 25-05-2009, 13:05
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Fase 2: Recent......

Daarnaast al heel wat velgen wissels gedaan en ben momenteel druk bezig met nieuwe 14inch velgen die ik heb laten verbreden in 8,36j en 9,15j.
Heb de velgen helemaal kaal gehaald en zelf bezig met spuiten en afplakken.
Deze krijgen rondom Sportcontact2 met 195/40/14.


Afgelopen week nog iets leuks gevonden waar ik al tijd naar op zoek was..

Een origineel tussenschot van een caddy/inca....
Helemaal netjes en mooi zwart!

Plug and play bevestigen en vind deze mooier dan de witte tussenschotten die vaak
na gemaakt worden en uit een geheel bestaan!

Hierbij hoef je alleen het bovenste deel met rooster te demonteren en de tussen-stang kan blijven zitten voor de sterkte/veiligheid omdat er al origineel een uitsparing in het schot zit!

Ideaal met raampje zodat je minder geluid van de laadruimte van de wielkasten hebt en je hoeft in de wintermaanden niet zo lang je kachel aan te hebben om de hele ruimte te verwarmen!

Momenteel rustig bezig met mijn 14inch verbreed staal en heb een nieuwe motor-afdekkap gekocht en deze word nog in kleur gespoten...



En afgelopen weekend eindelijk mijn 5mm stalen traanplaat gekregen waar ik een carterbeschermplaat van heb gemaakt.

Reden ivm vorige blauwe caddy die zo laag was,.......is dat ik deze keer niet weer telkens nieuwe carterpannen wil vervangen en bij deze dit een betere en goedkopere oplossing vind.

Ik ben begonnen met een groot vlakke plaat en de maten wat grofweg heb geflexed en uitsparingen ben gaan maken.

Uitsparingen bij draagarmen/versnellingsbak/motorsteun en waterpomp enz....

Nadeel was dat ik geen zetbank had en zelf maar creatief ben bezig geweest om met meerdere personen toch het plaatmateriaal wat te buigen........poeh wat hard zeg,maar uiteindelijk wel is gelukt.....!!!

Aan het einde van de dag alle gaten geboord en opgehangen om te kijken of het eindresultaat goed was en ben zeer tevreden.

Vandaag wat RVS bouten&moeren ophalen met nylon binnenkant omhulsel zodat ze er niet 123 uit zullen trillen en niet gaan roesten.

Het zal je maar gebeuren en je rijdt op de weg met een redelijke snelheid en de voorkant schiet of trilt los........dan ben je verder van huis en heb je denk ik aardig wat onderdelen kapot en het blok in je motorkap hangen.


Tijdens nadere inspectie op de brug kwam ik erachter dat de originele uitlaat niet in opperbeste stemming was en er zaten 3 gaten in,terwijl ik het niet aan het geluid vernam...

Gelijk maar besloten om van voor naar achter dan ook maar gelijk een compleets rvs uitlaatsysteem van Siemons onder te zetten met 1 demper,en zal vanavond even naar VVT voor een afspraak.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reply With Quote