View Single Post
Old 25-05-2009, 13:04
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC

Default Project Orange Juice

Zo bij deze open ik toch weer een nieuw topic ivm voorheen wat onenigheid met bepaalde uitspraken en personen op de forums.

Ik krijg nog steeds veel persoonlijke mail en vragen hoe het er voor staat en dergelijke,en heb hierbij maar besloten dat het via een topic toch wat makkelijker bij te houden is voor anderen die wel geïnteresseerd zijn.

Voor degenen die het voorval hebben meekregen ben ik gelijk duidelijk en is dit topic bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn/vragen hebben,en niet voor onnodige teksten/uitspraken als het je niet interesseert.

Bij deze hou ik het duidelijk en overzichtelijk met een korte beschrijving en foto's van mijn oranje caddy2 project.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fase 1:

Na een tijd lang gezocht te hebben heb ik in Brabant een mooie nette originele caddy van 2000 gevonden met net 180.000km op de teller.
De meesten zullen wel gezegd hebben een ORANJE....!!!......
Maar ik zag er wel wat leuks in en vond een oranje als basis wel een gewaagde kleur.

Toen ik de caddy kocht had de voorkant van de bumper schade en kocht er gelijk een nieuwe voorbumper bij.
Eenmaal thuis gekomen gelijk de voorkant en achterkant gedemonteerd,omdat de achterkant ook al een x was overgespoten in een lichtere oranje kleur...wat niet mooi leek.
Tevens was ook het zijscherm/paneel al x overgespoten maar je zag de dikke afplakrand zitten en was niet netjes gebeurd en ook deze kleur was een stuk lichter.

Verder verkeerde de caddy in een absolute nette staat en had bijna geen roest of steenslag!!!!

Allemaal kleine dingetjes maar wou het wel gelijk allemaal weer netjes hebben.

Gelijk dus maar besloten om alles in een keer te spuiten:
-nieuwe originele voorbumper
-achterbumper
-gehele rechter zijscherm plus 2 panelen
-nieuwe achterklep slot

In de tussentijd gelijk maar een schroefset van een polo 6n besteld en aan de voorkant gemonteerd.

Daarna begonnen om de sparco stoelsledes plus recaro stoelen te monteren,wat gelijk al een heel ander aanblik gaf en natuurlijk 10x beter kwa zitcomfort zat.

Wat betreft de velgen,heb ik 4 nieuwe 16" 4x100 opel staal gekocht en gepast en breedte uitgemeten op de caddy voor het verbreden van de velgen.

Uiteindelijk besloten om aan de voorzijde 8,0j te nemen en aan de achterzijde 8,5j te nemen en laten verbreden.

Daarna weggebracht en MAT ZWART laten stralen en poedercoaten en een flouriserende oranje rand van 7mm in de buitenrand gezet.
Rondom 195/40/16 banden gemonteerd.

Paar dagen daarna bezig geweest om de achterkant van de caddy te verlagen en as omgedraaid/aangepast.
KONI achterdempers gemonteerd met nieuwe ophangpunten.
Voordeel van deze dempers is dat je ze in 4 standen in hardheid kwa comfort kan instellen.....

OOOH ja en bijna vergeten:gelijk een nieuwe engels achterlicht in gezet ipv witte achteruitlicht..

TDI en RABBIT logo's verwijderd op de linker achterdeur en het caddy logo op de kleine rechter deur.
Nieuwe TDI logo besteld met 2 rode letters en deze op de andere kant geplakt.

In tussentijd iets aan het motorvermogen gedaan en 110pk verstuivers gemonteerd en op maat gemaakte chip erin......eindresultaat van AHU 131,5 pk en 331 nm.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reply With Quote