Thread: Probleem ??!!
View Single Post
Old 25-05-2009, 07:38
maartenhol maartenhol is offline
Forum regular

Default probleem met injectoren

Beste mensen,
Ik heb een gereviseerde kop gekocht voor mijn '86 scirocco 1.8 8v gti DX motor. Nu is die kop van een golf 1 GTI DX motor. Ik was in de veronderstelling dat die precies hetzelfde zou zijn. Nu blijkt dat deze kop mechanische klepstoters heeft en origineel zijn dat hydraulische. Dat is op zich geen probleem, moet alleen de kleppen even stellen.

Een ander probleem is de injectors. Zoals ik begrijp vanuit het onderwerp waar ik nu op reageer is er een wisseling geweest in de injectorhouders. De golf kop heeft dus de enkelvoudige en de scirocco kop heeft de tweevoudige. Nu wil ik graag mijn injectors overzetten, want die zijn duur. Echter, de houders van de golfkop zijn ook nog eens kleiner. De boring in de kop is echter kleiner, dus ik kan de andere houder niet overzetten. Is hier een oplossing voor?

Als ik het goed begrijp is er in de inlaat een klein drukverschil met de buitenwereld, een niet zo nette, maar wellicht goed werkende oplossing zou kunnen zijn om de kleine plug met siliconenkit in het te grote gat te kitten. Dan kan ik mijn injectoren gewoon gebruiken. Niet zo elegant, maar ja...

Graag advies over dit onderwerp.

Met vriendelijke groeten,
Maarten Hol
Reply With Quote