22-05-2009, 12:41
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
|
|
Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Welk filterhuis heb jij gebruikt? heb namelijk ook 3 metertjes in aantocht... en ik moet ook nog wat aansluitingen creƫren dus.
Kleppen moet ik nog een keer laten doen, heb wel net wat benzineleiding vervangen, was zo lek als een mandje, recht op/boven het blok.
|
Ik heb het filterhuis van een audi 80 uit 1989 gebruikt, die gebruikt namelijk 2 schakelaars op het filterhuis. Maar je moet even opletten; je hebt 2 oliedrukschakelaars: 1 van 1,8 bar (wit) en 1 van 0,15 tot 0,45 bar (blauw of bruin). De witte is voor controle boven 2500 toeren en is verbonden met een zoemer en het lampje. De bruine of blauwe is voor controle bij stationair lopen en is alleen verbonden met alleen het lampje. Nu komt het: als je een oliedruksensor koopt voor het metertje, komt 1 van de 2 oliedrukschakelaars te vervallen, omdat er 1 ingebouwd zit in de oliedruksensor. De oliedruksensor kan zijn: 035 919 561 A, deze heeft een ingebouwde 1.8 bar oliedrukschakelaar, dus kan je de witte vervangen door deze. Gebruik je echter de 035 919 561 B, dan komt de bruine of de blauwe schakelaar te vervallen, omdat deze een ingebouwde 0.15 - 0.45 bar schakelaar aan boord heeft. Er zitten 2 aansluitingen op de sensor: G en die sluit je aan op de meter ( G van geber). Op de andere aansluiting sluit je de normale bedrading van de vervallen oliedrukschakelaar aan. Het komt er dus op neer dat je maar 1 extra gat in het filterhuis nodig hebt, omdat de sensor de 1 van de schakelaars vervangt. Echter is het zo dat de blauwe of bruine achter op het blok zit en daar past de oliedruksensor niet in ivm het schutbord. Wat doe je dan? Je plaatst de witte 1.8 bar achter in het blok en de sensor doe je op het oliefilterhuis, moet je alleen even de bedrading omleggen, omdat je de plaatsen van de 1.8 en de 0.14 -0.45 omdraait. (Dit is alleen het geval als je de 035 919 561 B gebruikt, wat ik dus heb gedaan!). Ik stel voor dat je dus de 035 919 561 A gebruikt, om het omleggen van de bedrading te voorkomen Dan heb je dus nog 1 gat (op het filterhuis van een 89-er) en daar kan je dan de olietemperatuurzender in monteren, ik heb het volgende onderdeelnummer gebruikt: 049 919 563 A en is voor 15 euro verkrijgbaar bij de dealer. Werkt perfect bij bij. Ik zal vanmiddag nog even foto's plaatsen van hoe ik het heb gedaan om het misschien warrige verhaal wat duidelijker te maken
|