View Single Post
  #201  
Old 14-05-2009, 03:00
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile ..en verder...

@ mverh85:
De hoogte heb ik helaas niet te kiezen, i.v.m. een vaste verlagingsset
Zowieso was lager leggen niet mijn prioriteit, maar als je voor € 50,- een complete set kÃ*n kopen...
Ik vind het voorlopig wel goed zo; mss na een jaartje een schroefset?
Hij kost al genoeg...

UPDATE 14 mei 2009:

Dubbele Sebring
De einddemper hing zolang aan tie-wraps, eigenlijk alleen voor de 'look', eronder.
Nu de motor weer loopt, moest dit ook maar eens beter. Op de sloop had ik een paar ophangrubbers verzameld en samen met wat aluminiumtape, heb ik gisteren de einddemper weer goed recht en luchtdicht gemonteerd.

Olie aftappen
Om goed te kunnen kijken of de uitlaat niet meer lekt, moest de auto tòch gestart worden, dus heb ik deze meteen maar een kwartiertje laten lopen, om de oude olie lekker vloeibaar te maken. Bak eronder, aftap-plug eraf en... héérlijk, die warme olie over je rubberen chirurgen-handschoentjes!
Ondanks dat ik hier dus voorzorgmaatregelen had getroffen, had ik later tòch vieze handen, omdat het luchtfilter wat moeilijk en dus met geweld (lees: schroevendraaier er doorheen rammen) gedemonteerd moest worden... Morgen ff een nieuwe kopen!
Terwijl het carter leegstroomt, is er tijd om wat anders te doen:

...en er was licht!
Zoals gezegd, deed mijn rechter achter-knipperlicht het 'opeens' weer...
Dus ben ik maar eens met 'rechtsvóór' aan de gang gegaan; die deed het nog steeds niet...

Ik was naar de sloop geweest voor 'wat klein spul' (gratis!); dus heb ik daar meteen ff goed gekeken naar de kleurcodes en aansluiting van de zijknipperlichten. (deze zijn dan wel niet op een F en I aanwezig, de aansluiting zit er wel 'gewoon'; nl. ergens onder je koelvloeistoftankje)
De bedoeling was namelijk om proberen 'af te tappen'. Dáár was i.d.d. wèl stroom te meten, maarrr:
Rechtsvóór hingen nog wat draden los; bleek dat daar óók nog een zwartgroene draad 'over' was... (dat is nl. dé kleur voor rechts ) Snel meten en... deze bleek óók spanning te hebben! YES!
Nu had ik tussen wat overtallige bedrading nog wel een juist stekkertje liggen, dus solderen, krimpkous erom, aansluiten en KLAAR!

Nu ik toch bezig was, heb ik de pooltjes van de mistlampen ook alvast corrosie-vrij gemaakt; als ik daar stroom op zet, branden ze nu ook gewoon.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraagjes:
Nu ik zover op weg ben met de elektronica, wil ik Ã*lles in orde hebben! Dus:
(Ik kan het natuurlijk in de boeken nazoeken, maar dit is veel makkelijker... )

-1:Welke stekkers zijn voor de mistlichten?
Met het puzzelen van de verlichting, kwam ik er achter, dat er aan beide zijden dus 3 stuks van dezelfde stekkers zijn (dus in totaal 6 stuks; vandaar ook soms de verwarring) BTW: Deze zijn zwart, twee-polig èn met een vergrendeling om losraken te voorkomen.
Eén daarvan is dus het stadslicht, één daarvan het knipperlicht en ééntje nu nog onbekend.
Deze derde heeft de kleurcodes wit-geel/ bruin (aan beide zijden!); deze moet dan wel het mistlichten zijn, of niet? (hij pÃ*st i.i.g wel...)

-2:Waar is déze stekker van?
Linksvóór heb ik nog een platte, zwarte, rubberachtige, drie-polige stekker 'over' (hij lijkt op die van de koelvin-motor, echter deze is geloof ik 4-polig...)
Waar is deze 3-polige stekker voor?

-3:groen-rode draad?
Ook heb ik nog een groen-rode draad 'over', rechtvóór. Weet iemand de functie van deze draad?

-4:Witte knipperlichten?
Ik hoorde van Sander, dat je niet persé oranje bolletjes in je knipperlichten vóór hoeft te hebben, maar 'gewoon' wit mag ook voor de APK.
Is dit inderdaad waar?

Laat maar horen!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

later weer meer!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote