UPDATE 12 mei 2009:
broem-broem!
Gisteren is mijn
'privé-monteur' Sander Hoogendijk langs geweest om eventjes naar het blokje te kijken.
(ex-VW-monteur èn voorziter van Scirocco-forum.nl)
(Hij heeft ooit in mijn Edition One een andere versnellingsbak gezet; ook monteurs vind je via Marktplaats...
![Stick Out Tongue](http://volksforum.com/forum/images/smilies/tongue.gif)
)
Na wat proberen of de boel vonkt enzo, wisten we het ook ff niet meer; er was benzine (dat róók je') èn er was een vonk... maar hij ging niet aan
Laatste kans: distributie op merkteken gezet en vervolgens naar de merktekens op het huis van de verdeler gekeken... blijkt dat die 180 graden gedraaid zat
![Eek](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/eek.gif)
(; terwijl de rotor naar de kabel van cilinder 1 moet wijzen, wees-ie naar # 3... Ja, dan start-ie niet!
[Tja, weet ik veel?! Hier was ik zelf echt nooit achter gekomen; ik had al eerder de auto naast de GTI (met ook een PF motorblok) van Dr. Golf gezet en Ã*lles was precies hetzelfde gemonteerd; de kabels, de volgorde daarvan, de vacuümslangen, etc.... blijkt dat de onderkant van de verdeler ook andersom gemonteerd kÃ*n worden, wat dus bij mij het geval is...]
Kortom: het kostte me één krat Heineken, maar...
hij loopt weer!
Door de lange stilstand, hoor je de hydraulische klepstoters wel nogal; ook na een kwartiertje nog, maar dan wel al minder. (3 jaar stilstand?)
Daar heb ik speciaal een blikje
"WYNN's hydraulic valve lifter concentrate" voor gekocht. Hopelijk is dit ècht een wondermiddel!
zal het helpen?
Ander + puntje: achter knipperlicht rechts deed het opeens weer, toen ik gisteren het mankement aan Sander wilde laten zien.
Dat betekent dat ik nu al de verlichting in orde heb. (alleen rechtsvóór doet het nu nog niet, maar ik kan eventueel draden doortrekken)
We gaan weer met goede moed verder!
Oh ja: ik heb een nieuwe signature: