![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
10-05-2009, 13:42
|
![jettaracing's Avatar](image.php?u=111&dateline=1149094746) |
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
|
|
Sjonge wat een verhalen over dit onderwerp !!!!!!!!!
Als er een type Mk2 is geleverd met een bepaalde motorcode kun je dit gewoon netjes ombouwen ,en laten keuren .
Zolang er maar een typegoedkeuring voor is is dat helemaal geen probleem !!
Van de desbetreffende jetta weet ik dat de omkeuring geen probleem zal zijn ,ik heb deze auto ook al eens in de 'schuur' mogen hebben .
En er zijn inderdaad jetta's geleverd met de motorcode PL ,en zal er alleen een technische keuring worden gedaan (een soort apk) .
Zorg er aleen voor dat er niet een te dikke (luide) uitlaat onder zit ,en de kat er dan wel onder zit .
Alle remmerij van die jetta is al aangepast ,dus dat is ook geen probleem .
Alleen met ombouw naar g60 zal moeilijk kunnen worden gedaan omdat zo'n karroserie orogineel een plakraam heeft (ivm de stijfheid ) ,en die heeft een originele golf Mk2 niet (aleen de g60's en de amerikanen )
Zolang je alles inbouwd zoals op de fabrieksmanier zal het geen probleem zijn .
Wat dat aslast verhaal voor de ombouw naar td betreft vind ik wel vaag ,want alle subframe's va de Mk2's zijn gelijk ,ook die van de 1600 benzine modellen ?
En ook zijn er voor de td 's typegoedkeuringen!
Ik heb het idee dat ze bij de RDW soms niet veel moeite willen doen om iemand van informatie te voorzien !
Terwijl er meer dan genoeg documentatie over is .
En met PON kun je inderdaad niet veel .......
|