![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
08-05-2009, 20:11
|
![serge pot's Avatar](image.php?s=2d0dda5016431a689c359f70c41eea35&u=104&dateline=1087474279) |
Forum junkie
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
|
|
Quote:
Originally Posted by vwmenneke
Beste mensen,
Vandaag is me wat raars gebeurd, ik rij in Duitsland op de autobahn op m'n relatieve dooie gemakje 200 km per uur totdat ineens de auto rechtsvoor "wegzakt" en enorm begint te trillen.
Gelukkig de auto zonder brokken veilig naar de kant kunnen brengen en toen ik ging kijken werd mijn vermoeden bevestigt, de band compleet aan gort.
Hij zat nog aan één kant op de velg, aan de buitenzijde was het loopvlak compleet van de wang losgeraakt.
Omdat ik geen klap heb gehoord en ook niets op straat heb zien liggen ben ik wat beter gaan kijken en bleek dat mijn ventiel gescheurd is.
Dit zou ik als pech kunnen interpreteren alleen heb ik dit afgelopen zomer ook al in Frankrijk op de peage gehad! Toen was het bij 140 km per uur.
Nu mijn vraag aan jullie, mag ik van mijn dealer verwachten dat zij mij hier in tegemoet komen omdat de ventielen niet deugdelijk zijn?
Of moet ik gewoon denken dat het stom toeval is en gewoon stalen ventielen en een nieuwe band kopen? Het is wel levensgevaarlijk natuurlijk en dit soort verhalen hoor ik niet vaak, over hard rijden heeft iedereen een mening natuurlijk maar de auto kan het en de banden hebben de juiste snelheidsindex + de omstandigheden stonden het toe. (rustig, goed zicht en droog)
Het gaat om normale rubberen ventielen in een set 16" lichtmetaal met 205/55-16 Continental Premium Contact 2 banden.
Door een VW dealer geleverd en +/- 25000 km mee gereden.
Graag jullie mening en excuses voor de lappen tekst.
Groet,
Daniël
|
om een lang verhaal kort te maken .de ventielen behoren ook met bandenvet in de velg getrokken te worden .dit gebeurt echter van de 100x een 30 x . als je ventiel droog in de3 velg getrokken wordt kunnen er al scheuren ontstaan in het ventiel. welke pas na een tijd (trillen ) verergeren en dus gaan lekken . dit gaat eerst langzaam en kan ook zomaar spontaan in eens gaan .
ik zelf werk al vanaf 99 in het zwarte rubber . en auto garage monteurs ( zowel merk als non merk)hebben de ballen verstand van banden en of monteren hiervan .
__________________
kopbewerking ,pm
|