07-05-2009, 21:59
|
|
Forum junkie
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
|
|
"De golf1 is allereerst gekeurd bij de RDW in amsterdam maar aangezien het motorvermogen met meer dan 40% is toegenomen (origineel was het een gti) en er een 6 cylinder is gemonteerd moest de golf1 een geluidstest en een weggedragtest ondergaan bij de RDW testbaan/centrum in lelystad. Kosten ruim 700 euro.
Dit houd in dat de golf1 is getest op een ovaal baan met snelheden tot de 200 km per uur, remtesten vanaf 160 km per uur (waarbij gelijk de rempedaaldruk wordt gemeten) en er is om pionnen geslalomd met hoge snelheden. Verder is het geluid van de auto gemeten (uitlaat, luchtfilter) tijdens het rijden.
De golf1 heeft deze test glansrijk doorstaan en werd zeer gecomplimenteerd door het RDW personeel, waardoor de golf1 vr6 een type goedkeuring heeft gekregen en hiermee het kenteken overeeen komt met de golf1. "
Zo ,klaar met dat gemier op het forum.
|